Wij zijn 2 jaar samen

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.03.08

10 juni 2015. Dat is de datum dat mijn vriend en ik een relatie kregen. 2 jaar geleden haalden we een ijsje in Groningen, en dit jaar besloten we om onze 2 jarige relatie te vieren met een weekendje Rotterdam.

We hadden een overnachting geboekt in het CitizenM hotel. Een modern en uniek hotel gelegen bij de oude haven in Rotterdam. Ik wist dat het hotel mooi was maar dat het zo gaaf was hadden we beide niet verwacht. We hadden een kamer gekregen op de 4e verdieping met uitzicht op de oude haven. Ook hadden we een Ipad tot onze beschikking waarmee je alles op afstand kon bedienen: de gordijnen, de TV en zelfs de kleur van het licht in de douche.

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.02.27WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.02.26WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.03.08 (1)

Na het inchecken en het spelen met onze Ipad zijn we naar de hotelbar gegaan en zijn we begonnen aan een van de lekkerste cocktails die ik ooit heb gedronken. De exacte naam van het drankje ben ik vergeten maar ik weet wel dat er vodka, vanille, appelsap en limoen in zat. Deze cocktail hadden we gratis gekregen van het hotel omdat we 2 jaar samen waren en dat bij hun wilden vieren.

Ondanks dat we een weekendje weg gingen hadden we besloten om ook nog een cadeautje aan elkaar te geven. Ik gaf Cas een fles Botega Champagne, Happysocks en en een deo van Rituals. Ik kreeg van Cas een heel mooi kettinkje van Swarovski.

Wat ook wel heel grappig was, was dat we een soort spelletje gingen spelen met de mensen van CitizenM hotel. Je kan namelijk een kaartje trekken bij de bar en naar een andere werknemer gaan en heel hard SNAP! roepen. Je mag dan nog een kaartje trekken en als het icoontje op beide kaartjes gelijk is, krijg je een gratis drankje bij de bar. Echt een super leuk concept.

WhatsApp Image 2017-06-10 at 22.36.40 (1)

Toen we onze cocktail op hadden heb ik Cas meegenomen naar de Fenix Food Factory. Dit is een van mijn favoriete plekjes in Rotterdam. De Fenix Food Factory is gelegen aan de Maas en je kunt hier heerlijke hapjes en zelf gebrouwen biertjes nuttigen. Je kunt hier voor €15,00 een plankje kopen en dan langs alle food stukjes gaan om daar kleine hapjes te krijgen. Als je overal langs bent geweest heb je een heerlijk borrelplankje met een gratis drankje die je heerlijk in de zon, aan het water op kunt peuzelen. Onderweg naar de Fenix Food Factory hebben we nog iets speciaals gedaan. Vlak bij zit namelijk een brug waar je een slotje op kunt hangen. Ik kon het natuurlijk niet laten om een slotje mee te nemen en die samen met hem op te hangen.

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.02.29WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.02.30

Toen was het ineens al half 7, en 7 uur had Cas gereserveerd bij Look. Dit is een leuk restaurantje dat in elk gerecht knoflook verwerkt. Ze doen dit op een hele leuke manier. Als je aankomt lijkt het heel klein, maar je kunt door de keuken heen naar buiten om daar lekker in de tuin een hapje te eten. We werden super vriendelijk ontvangen en kregen gelijk een lekker broodje met aioli.

Vooraf bestelden we de gamba’s en de carpaccio, en als hoofdgerecht bestelde Cas een lamsbout en ik een vegetarisch taartje van knoflook, geitenkaas en tijm. We hebben er echt heerlijk gegeten.

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.02.31

Na het diner zaten we zo vreselijk vol dat we besloten om terug te lopen naar het hotel i.p.v. met openbaar vervoer. Hadden we gelijk een lekkere avondwandeling. We liepen lekker door de stad en dronken daarna nog wat bij de oude haven. De oude haven is toch lekker dichtbij ons hotel.

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.03.03

Cas bestelde een Long Island Ice tea en ik bestelde een Mojito. Hier hebben we lekker een aantal uurtjes gezeten. Toen begon het toch wel wat frisjes te worden en gingen we lekker terug naar de kamer. Tenminste, dat was het plan. We hadden nog een SNAP! kaartje en besloten het uit te proberen bij de bar. De barman had geen snap kaartjes bij zich en besloot ons dan maar een gratis Gin Tonic te geven. Erg vervelend!

Nu gingen we echt terug naar de kamer. Heerlijk. Het bed was zo groot dat we beiden gewoon languit op het bed pasten en nog ruimte over hadden ook. We keken nog een filmpje en besloten geen wekker te zetten. Het wat namelijk gewoon een straf als je het bed uit moest!

De volgende ochtend werden we wakker en offerde ik me op om een heerlijke cappuccino voor ons te halen. We kregen ze van het hotel omdat ze ons waardeerden als gasten. Dat is nog extra lekker wakker worden!

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.03.04 (1)

Ondanks dat het bed echt te lekker lag besloten we toch om Rotterdam in te gaan. We liepen langs de markthal naar mijn favoriete koffietentje The Nine bar. Hier bestelden we een tosti en een B.L.T.A. (Bacon Lettuce Tomato Avocado) sandwich en bestelden een drankje. Hierna zijn we nog even de stad in gegaan.

Het was echt een geweldig leuk weekend en ik ben blij dat ik de afgelopen 2 jaar samen met Cas heb mogen delen.

WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.03.04WhatsApp Image 2017-06-11 at 21.03.05

Misschien vind je dit ook leuk